„Mindenféle kísérlet, probléma és feladat megfogja a diákokat”

Bimbóné dr. Poór Katalinnal, iskolánk biológia-kémia szakos oktatójával, a Biológia munkaközösség vezetőjével beszélgettünk.

 

Tanárnő mióta tanít az iskolában és hogyan emlékszik vissza az elmúlt évekre?

Én pontosan 30 éve tanítok. Mikor a szakközépbe bevezettük és felfuttattuk a biológiát, akkor még 2 évig heti 2 órája volt a diákoknak. Volt környezetvédős képzésünk is. Nagyon sok mindent tanítottam. Ha csak a mostani évet nézzük, tanítok környezetvédelmet a vegyész technikusi képzésen, biológiát, szakmai biológiát, emelt biológiát 11.-ben és 12.-ben, szerves kémiát a szakképző évfolyamon, illetve titrimetriás labort a 11.-ben.

Hogy látja, melyik az a tantárgy, amit különösen szeretnek a diákok?

Szeretik a biológiát és a kémiát is. Mindenféle kísérlet, probléma és feladat megfogja a diákokat. Minden kísérlet érdekes számukra, legyen az biokémiai, kémiai, sejttel, élőlényekkel kapcsolatos kísérlet, minden érdekli őket.

Ön szerint milyen diákoknak érdemes a Vegyipariba jelentkezniük?

Természettudományos gondolkodásúaknak, akik szeretik a biológiát, illetve a kémiát. Kéttannyelvű képzéseink is vannak, ott is tanulják ezeket a tantárgyakat, de ott elsődleges a nyelv. A bölcsész beállítottságú gyerekeknek kicsit nehezebb, hiába jobb a kifejezőkészségük, jobban látják a problémákat, jobb tanulók, de valahogy a természettudományos gondolkodásmód hiányzik sokszor belőlük.

Hogy látja, milyen a diákközösség az iskolában?

Nagyon klassz. Szeretik egymást, tanácsot kérnek egymástól, sokat beszélgetnek. Ez régen is így volt és ma is. Szeretnek bent lenni a gyerekek.

Akik elvégzik a vegyész technikus képzést, milyen szakon tudnak továbbtanulni az egyetemen?

Tudnak tanulni biológia, kémia, biomérnöki, vegyészmérnöki szakon és az összes orvosegyetemi, tehát orvos, gyógyszerész, fogorvos, gyógytornász, dietetikus, mentőápoló és ápoló szakon.

Melyik a legnépszerűbb szak a diákok körében?

A gyógyszerész. Volt olyan osztályunk, ahol az osztály fele ment tovább gyógyszerész szakra.

Mennyire okoz most nehézséget Önnek és diákjainak a digitális oktatás?

A biológia, a kémia, mint természettudomány nehezen tanítható digitálisan. Itt a jelenléti oktatásra mindenképpen szükség van. Hiába felveszem, kivetítem, amit csinálok, de nem ugyanolyan, mint amit megszoktak a gyerekek. Igénylik a jelenlétet, azt mondják, jobban tudnak így figyelni. Ők ebbe szocializálódtak, ehhez ragaszkodnak. Örülnek neki, hogy gyakorlati órára bejöhetnek az iskolába. Ők kérték az emelt szintű érettségire felkészítő órák megtartását is. Rámírtak, amikor megszületett a múltkor a határozat, hogy meghosszabbítják a digitális oktatást. Kérték, hogy had jöjjenek be a laborba és tartsunk konzultációt.

Kérdésed van? Keress minket bizalommal!     felveszem a kapcsolatot